Zarządzanie soba w czasie w ramach projektu „Oswój Czas”

„Oswój Czas”

To projekt realizowany w ramach ogólnopolskiej olimpiady projektów społecznych „Zwolnieni z Teorii”.  Organizatorami projektu są trzej maturzyści: Bartosz Cieśla, Bartłomiej Gieszczyk oraz Wiktor Radwan, uczniowie I LO im. Jana Smolenia w Bytomiu.

W ramach projektu realizowane są wykłady dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych. Każdy wykład składa się z dwóch części, których wspólnym mianownikiem jest czas.

Oswój CzasOswój CzasPodczas wykładu „Zarządzanie sobą w czasie”, który mamy przyjemność prowadzić uczniowie poznają podstawy sprawnego i efektywnego wykorzystania swojego czasu. Mają również okazję poznać sprawdzone techniki organizowania swoich zadań, skupiające się przede wszystkim na efektywniejszym uczeniu się.

ponieważ mamy bardzo ograniczony czas 🙂 45 minut uczniowie w czasie dynamicznej prezentacji w 45 minut dowiadują się, że warto skoncentrować się przez dwie godziny dziennie na nauce i zadaniach domowych, aby mieć więcej wolnego czasu na swoje pasje i dla siebie. Zapoznajemy ich również ze sprawdzoną metodą „Pomodoro”, polegającą na podziale czasu na naukę na 25 minutowe odcinki, pomiędzy którymi robimy sobie 5 minutową przerwę. W trakcie warsztatów uczniowie dowiadują się również, które godziny w ciągu dnia są odpowiednie dla efektywnej nauki, a które warto spędzić odpoczywając.

Oswój CzasCzas będący wspólnym mianownikiem całego spotkania pojawia się również w drugiej części. Jest nią prezentacja dotycząca rozpoznawania udarów mózgu. Prowadzą ja na zmianę organizatorzy: Bartosz, Bartłomiej i Wiktor. W czasie ich prezentacji uczestnicy dowiadują się, że prawdopodobieństwo wystąpienia udaru mózgu wynosi tyle samo co prawdopodobieństwo wyrzucenia szóstki w kostce do gry. Biorąc pod uwagę to, że co 6 człowiek na Świecie narażony jest na ryzyko udaru musimy wiedzieć jak go rozpoznać. Czas reakcji na objawy w przypadku tego schorzenia jest bowiem głównym wyznacznikiem skuteczności w późniejszym leczeniu.

Dotychczas miało miejsce 13 wykładów, w 4 różnych miastach na Śląsku, w kilkunastu szkołach. Wykłady odbywały się zarówno w pełnych aulach (nawet 200 osób) jak i w kameralnych salach lekcyjnych. W czasie dwóch miesięcy bezpośrednimi beneficjentami projektu stało się ponad 1368 osób – uczniów szkół ponadgimnazjalnych.

My ze swojej strony bardzo dziękujemy organizatorom projektu za możliwość wspólnej pracy i ze swojej strony wszystkim czytającym ten wpis rekomendujemy współpracę z chłopakami, którzy mimo młodego wieku wykazali się profesjonalizmem i zaangażowaniem.

Napisano w Blog